Ansökan om HUMAN KONTO med mobilt BankID

Här ansöker du om ett Human Konto som kan användas för utbetalning till företag anslutna till Human Finans tjänster. Vi utbetalar inte till ditt bankkonto utan i vår tjänst ngår att vi på ditt uppdrag utför din betalning till valt företag i nedan rullgardin.

Viktigt är att din ansökan och utbetalning följer betalningsvillkoren i företagets faktura eller betalningsinstruktion till dig. Du kan välja att delbetala hela kostnaden för behandlingen eller del av om du har en egen insats.

OBS! Om du är osäker på beloppet och därför vill ha ett kreditlöfte/kreditutrymme är det viktigt att du efter inloggningen med mobilt bank-id och efter att du fyllt i lånebelopp, personnummer och telefonnummer klickar på VÄLJ SENARE. Det innebär att du har 90 dagar på dig att slutföra din ansökan.

Om du vill förnya eller höja ditt kreditlöfte gör du en ny ansökan.

Vem får ansöka?

Human Finans förmedlar din ansökan till Svea Bank som är kreditgivare. Svea Bank prövar din ansökan och är enligt lag skyldiga att göra en noggrann och omsorgsfull kreditbedömning. I samband med ansökan görs därför en kreditupplysning på den sökande/medsökande baserad på dina/era uppgifter. Svea Bank har följande grundkrav för ansökan:

  • Fyllt 18 år
  • Deklarerad inkomst
  • Inga betalningsanmärkningar
  • Mantalskriven i Sverige minst ett år
  • Svenskt personnummer
Personuppgifter sökande:
Om betalning avser annan person än sökande:
Betalningsmottagare
Fakturauppgifter
Bara om du redan har faktura. Är inte nödvändiga uppgifter för ansökan.